Thursday, August 14, 2014

Behavior of Leadership




១. តើការ គ្រប់គ្រង ត្រូវធ្វើអ្វីខ្លះ?
២.តើអ្វីជា មុខងារ នៃការគ្រប់គ្រង?

ការគ្រប់គ្រង ឬការចាត់ចែងគឺជាការសំរេចកិច្ចការដោយផ្អែកទៅលើមនុស្ស និង ធ្វើការ ជាមួយ មនុស្ស។វិវដ្តនៃការគ្រប់គ្រងត្រូវមាន៖
១. ការធ្វើផែនការ (Planning)
២. ការចាត់ចែង (Organizing)
៣. ការដឹកនាំ (Leading)
៤. ការត្រួតពិនិត្យ (Controlling)
I/-ការ សំរេច ផែនការ ដោយ ផ្អែក ទៅលើ មនុស្សមាន ៖

-   អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវមានលិទ្ធភាពដឹកនាំ និងជំរុញ ទឹកចិត្ត មនុស្សរបស់ពួកគេ
-   អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវ មានលិទ្ធភាពចងក្រងជាក្រុម ដោយមានទិសដៅ និង គោលដៅរួម
- និយាយរួម អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវមានលិទ្ធភាពប្រើប្រាស់ ធនធាន ដែលមានតម្លៃរបស់ក្រុម ឧទាហរណ៏៖ ដូចជា ធនធានមនុស្ស ដោយមានលក្ខណះពេញចិត្តគ្នាទៅវិញទៅមក។
II/-និយម ន័យ នៃការ គ្រប់គ្រង 
A-ជាដំណើរការដែលធ្វើឲ្យបុគ្គលម្នាក់ឬច្រើននាក់ ក្នុងការសម្របសម្រួលសកម្មភាពចំពោះមនុស្សដទៃ ដើម្បីសំរេចឲ្យបាននូវលទ្ធផល តែមិនសំរេចដោយ សកម្មភាពរបស់បុគ្គលម្នាក់ បានទេ។
B-ជាដំណើរការដែលសំរេចគោលដៅជាក់លាក់របស់អង្គភាពមួយ​​និងអ្នកដឹកនាំឬនាំកម្លាំង មនុស្សដទៃ​ ដើម្បីសំរេចសកម្មភាពមួយដែលចាំបាច់​ និងគោលដៅទាំងឡាយ។
C-ការងារធ្វើបានសំរេចតាមរយះមនុស្សដោយចេះប្រើប្រាស់មនុស្សតាមជំនាញនីមួយៗ។
III/-និយម ន័យនៃ អ្នក គ្រប់គ្រង  
១/-គឺទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ក្នុងការសំរេចលទ្ធផលដែលបានមកពីការខិតខំពីមនុស្សដទៃដែល មានជំនាញ ពិសេស ដោយ បុគ្គលឫក្រុម​នៃអង្គភាព។
២/-ធ្វើកិច្ចការសំរេចតាមរយះមនុស្សដទៃនិងធ្វើការសំរេចបែងចែក ធនធាន​ដែលមាន និងដឹកនាំសកម្មភាពអ្នកទាំងនោះ ដើម្បីសំរេចគោលដៅ។
IV/-ភារកិច្ច និង ការទទួល ខុសត្រូវ របស់អ្នក គ្រប់គ្រង ៖
ក/-អ្នក គ្រប់គ្រង ថ្នាក់ខ្ពស់
១-បង្កើត ឬរៀប ចំគោលដៅ   (Set Target or Vision)                                                        
២-បង្កើត ផែនការ រយះពេលវែង(Set the Long-term Planning)
៣-បង្កើត គោលនយោបាយ​ និង តំនាងអង្គការចំពោះមជ្ឈដ្ឋានខាងក្រៅ និង ក្នុង
៤-ធ្វើការ កំណត់និងអនុម័តតាម ក្រមសីលធម៌ការងារអាជីព
៥-ធ្វើការ សំរេចចិត្តដោយឈរលើ គោលការណ៏គោលនយោបាយរបស់ស្ថាប័ន
៦-គ្រប់គ្រង ថវិការសម្រាប់អង្គការភាព
៧-អនុវត្តនូវ គម្រោងការ ពិសេសត្រូវ៖ ធ្វើផែន, ការពិនិត្យ, តាមដាន និង វាយតម្លៃ។
ខ/-អ្នក គ្រប់គ្រង ថ្នាក់ កណ្តាល 
១-បង្កើត គោលដៅទូលំទូលាយដោយកំនត់ ពីថ្នាក់ខ្ពស់ និងសម្របសម្រួល កិច្ចការរបស់អ្នកគ្រប់គ្រងផ្ទាល់
២-គ្រប់គ្រងបុគ្គលិក និង កំនត់ទិសដៅទៅតាម គម្រោងនៃផែនការកំណត់
៣-ត្រូវធ្វើផែន ការពិនិត្យ តាមដាន និង វាយតម្លៃ
៤-បង្កើតទំនាក់ទំនងជាមួយ បុគ្គលិកប្រតិបត្តិ និង ថ្នាក់ដឹកនាំថ្នាក់ខ្ពស់
៥-អនុវត្ត និង​ដាក់ឲ្យថ្នាក់ក្រោម អនុវត្តនូវគោលនយោបាយ
៦-ធ្វើរបាយការណ៏                                                                    
៧-ដោះស្រាយបញ្ហា ឫ វិវាតនានា។
គ/-អ្នក គ្រប់គ្រង ថ្នាក់ក្រោម 
១-អនុវត្តការងារ និង ត្រួតពិនិត្យមើលនូវរាល់ប្រតិបតិ្តការកិច្ចការទូទៅ
២-បែងចែកការងារ តាមផែនការដែលត្រូវបានរៀបចំដោយថ្នាក់លើ
៣-ធ្វើផែនការ និង ពិនិត្យ តាមដានរៀងរាល់ថ្ងៃសប្តាហ៏ និង ខែ
៤-រក្សាការទំនាក់ទំនងល្អជាមួយបុគ្គលិក និង ដោះស្រាយរាល់បញ្ហា
៥-មើលការខុសត្រូវលើបុគ្គលិក                                                     
៦-ដាក់ឲ្យអនុវត្តាមគោលនយោបាយ
៧-ធ្វើរបាយការណ៏ជូនថ្នាក់លើ                                                     
៨-បង្កើតទិសដៅរបស់ការងារ
៩-ជួលបុគ្គលិកថ្មី និង ផ្ដល់យោបល់                                               
១០-អានសំបុត្រ និង របាយការណ៏ ។ល។
១១-ចូលរួមអង្គប្រជុំ                                                                   
១២-ធ្វើការសំរេចចិត្តពីកម្មវិធី ថ្មីៗ
១៣-សំរេចថាតើនរណាដែលនឹងអាចត្រូវតម្លើង ឋានះ ( ជូន យោបល់ ទៅថ្នាក់ លើ )

V/-ភាពខុស គ្នារវាង
/ អ្នកគ្រប់គ្រង និង អ្នកដឹកនាំ ៖
  • អ្នកគ្រប់គ្រង ធ្វើការគ្រប់គ្រង / អភិបាល​ ឯ អ្នកដឹកនាំថ្មី ឬ ចាប់ផ្តើម
  • អ្នកគ្រប់គ្រង គឺ ធ្វើតាម  / អ្នកដឹកនាំជាអ្នកចាប់ផ្ដើម
  • អ្នកគ្រប់គ្រង ជាអ្នកថែររក្សា / អ្នកដឹកនាំជាអ្នកបង្កើន
  • អ្នកគ្រប់គ្រង ទទួលយកការពិត / ឯ អ្នកដឹកនាំសើបការពិតទាំងនោះ
  • អ្នកគ្រប់គ្រង ផ្ដោតលើរបៀបនិងរចនាសម្ព័ន្ធ / ឯ អ្នកដឹកនាំផ្ដោតទៅលើមនុស្ស
  • អ្នកគ្រប់គ្រងពឹងផ្អែកទៅលើការ ត្រួតពិនិត្យ / ឯ អ្នកដឹកនាំធ្វើឲ្យមានការជឿទុកចិត្ត
  • អ្នក គ្រប់គ្រង មានទស្សនះរយះពេលខ្លី /ឯ អ្នកដឹកនាំមានទស្សនះរយះពេលវែង
  • អ្នក គ្រប់គ្រង មើលការខុសត្រូវខាងក្រោម / ឯ អ្នកដឹកនាំមើលការខុសត្រូវទាំងមូល
  • អ្នក គ្រប់គ្រង អនុវត្តតាម / ឯ អ្នកដឹកនាំបង្កើតឡើង
  • អ្នក គ្រប់គ្រង គឺ ជាកូនទាហានល្អម្នាក់ / ឯ អ្នកដឹកនាំជាមេទាហាន
  • អ្នក គ្រប់គ្រង អនុវត្តកិច្ចការឲ្យបានត្រឹមត្រូវ / ឯ អ្នកដឹកនាំអនុវត្តកិច្ចការឲ្យមាន ប្រសិទ្ធិ ភាព ។
១/-មុខងារជាមូលដ្ឋាននៃការដឹកនាំ ៖
១- ផ្ដល់នូវសេវាកម្ម                                                                          
២- បំរើផលប្រយោជន៏ទាំងអង្គភាពនិងបុគ្គលិកដែលបំរើការងារផងដែរ
៣- ប្រើការសំរេចចិត្តមឺងម៉ាត់                                                   
៤- ហ៊ានប្រថុយ
៥- ធ្វើអ្វីៗ ឲ្យសកម្ម                                                             
៦- បញ្ចុះបញ្ចូលផ្ទេរសិទ្ធិ និង ទុកចិត្តមនុស្ស ( បុគ្គល )
៧- បញ្ចេញទស្សនះរបស់ពួកគេ                                              
៨- ធ្វើផែនការជាយុទ្ធសាស្រ្ត
៩- ចរចារនិងដោះស្រាយជាមួយមនុស្ស ( បុគ្គល )         
១០- ទុកចិត្ត លើការវិនិច្ឆ័យរបស់បុគ្គលិក
១១- ទទួលយកការខុសត្រូវ    
១២- សំរេចលទ្ធផល ។
២/-គោល ការណ៏ ណែនាំ ដើម្បី ឲ្យការ ដឺកនាំ មាន ប្រសិទ្ធិ ភាព ៖

១-រក្សានូវ ការគោរព                                                            
២-ឆាប់ឆ្លើយ តបនឹងតម្រូវការរបស់អ្នកដទៃ
៣-ធ្វើការ ដោយមានប្រសិទ្ធិភាពជាមួយអ្នកផងទាំងពួង                   
៤-ត្រូវមាន ការជំរុញទឹកចិត្តខ្ពស់
៥-ត្រូវមាន ចំណេះដឹងគ្រប់គ្រាន់              
៦-ត្រូវមាន ការពេញចិត្តពេញថ្លើម និង ជំរុញទឹកចិត្តអ្នកដទៃឲ្យធ្វើអ្វីមួយ
៧-ប្រើប្រាស់ រាល់ធនធានដែលមាន                                           
៨-ឆ្លៀត ឱកាស ដើម្បីបង្ហាញពីភាពដឹកនាំដែលគេផ្ដល់ឲ្យអ្នក ។
៣/-ជំហាន ដែលត្រូវ អនុវត្ត ការ ដឹកនាំ ៖
១- កំណត់ គោលដៅ                                                    
២- ធ្វើយ៉ាង ណាឲ្យច្បាស់ថាគោលដៅនោះត្រូវបានបុគ្គលិកយល់ហើយ
៣- ធ្វើផែនការ ដើម្បីឈានទៅដល់គោលដៅ            
៤- ចាប់ផ្ដើម ដំណើរការសកម្មភាព
៥- រក្សានូវ សកម្មភាពឆ្ពោះទៅរកគោលដៅ        
៦- ផ្ដល់នូវការជំរុញទឹកចិត្តគេនិងភាពពេញចិត្តពេញថ្លើមដើម្បីឲ្យដំណើរការបានប្រក្រតី
៧-វាយតម្លៃ លទ្ធផល                                                           
៨-ជូនរង្វាន់ដល់នរណាដែលបានជួយអ្នកឲ្យសំរេចគោលដៅ ។
ភាពដឹកនាំ គួរតែមានវិធីរួមផ្សំនៃការ បញ្ចុះបញ្ចូល, ការបង្ខិតបង្ខំ និង ធ្វើជាគំរូ ។ សារធាតុទាំង បីនេះមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ភាពជាអ្នកដឹកនាំគឺបានផ្ដោតទៅលើ។
ក/~ភារកិច្ច ដែល ត្រូវធ្វើ
- ការកំណត់ទិសដៅ                                               
- ការរៀបចំផែនការដើម្បីដំណើរការ
- ការបែងចែកការងារ និង ប្រើប្រាស់ធនធាននានា             
- ការត្រួតពិនិត្យទៅលើការបំពេញការងារ ។
ខ/~ក្រុម ការងារ
- កំណត់បទដ្ឋាន                           
- បង្កើតស្មារតីនៅក្នុងក្រុមឲ្យចេះធ្វើការ
- ណែនាំនៅពេលណាចាំបាច់                                  
- រក្សាការផ្ដល់ពត៌មានដល់បុគ្គលិក
- លើកទឹកចិត្តដល់បុគ្គលិកម្នាក់ៗឲ្យមានវិន័យនៅក្នុងក្រុម ។
គ/~បុគ្គល ម្នាក់ៗ ដែល បង្កើត នូវក្រុម ការងារ ដោយមាន
-ការទទួលស្គាល់ និង ការបង្កើនលទ្ធភាពបុគ្គលម្នាក់ៗ  
-ការបណ្ដុះបណ្ដាលជាបុគ្គលម្នាក់ៗ
-ការផ្ទរសិទ្ធិ / កិច្ចការ ។
VI/-ជំនាញ របស់អ្នក គ្រប់គ្រង
១/- ជំនាញ ខាង ទស្សនៈ យល់ ដឹង
  • ការកែលំអការដោះស្រាយបញ្ហា ឬការធ្វើសេចក្ដីសំរេចចិត្ត
  • វិភាគភាពខ្លាំង និង ភាពខ្សោយរបស់អង្គភាព
  • យល់កាន់តែប្រសើរអំពីគោលដៅរបស់អង្គភាព
  • រៀនបន្ថែមទៀត អំពីសកម្មភាពសេចក្ដីត្រូវការរបស់អង្គភាពដទៃ
  • រៀនសូត្របន្ថែមទៀត អំពីបរិដ្ឋានខាងក្រៅឱកាសនិន្នាការ និង ការប្រកួតប្រជែង
  • បង្កើតគំនិតថ្មីដល់អង្គភាពរបស់អ្នកដែលកំពុងអនុវត្តន៏ ។
២ /-ជំនាញ ខាង មនុស្ស
  • ធ្វើទំនាក់ទំនងកាន់តែប្រសើរឡើង
  • ញញឹមឲ្យកាន់តែច្រើនឡើង
  • ស្វែងយល់ពីមនុស្សដែលអ្នកធ្វើការជាមួយឲ្យកាន់តែល្អឡើង
  • ស្វែងអំពីមនុស្សទូទៅឲ្យកាន់តែល្អឡើង និង រៀនអំពីចិត្តសាស្ត្រ ឬ សង្គមវិទ្យា
  • ស្ដាប់មនុស្សឲ្យបានច្រើនពិនិត្យមើលការយល់ដឹងរបស់មនុស្ស
  • ចំណាយពេលចងមិត្តភាពល្អឲ្យបានច្រើនសិក្សាជំនាញពីមនុស្សម្នាក់ទៅ មនុស្សម្នាក់ ទៀត
  • មានទំនុកចិត្តថែមទៀត ធ្វើការងារឲ្យកាន់ប្រសើរជាក្រុមតាំងចិត្តអត់ធ្មត់ ។
៣/- ជំនាញ ខាង បច្ចេក ទេស
  • អានសៀវភៅដឹកនាំ, ការគ្រប់គ្រងអនុវត្តន៏កុំព្យូទ័របន្ថែម
  • បង្កើនសមត្ថភាពភាសាអង់គ្លេសតាមការអានអក្សរ ឬ ហាត់សរសេរឲ្យបានច្រើន
  • ធ្វើឲ្យទាន់សម័យនូវបច្ចេកវិទ្យាថ្មី ក្នុងកន្លែងរបស់អង្គភាព
  • សិក្សាពីរបៀបអង្គការដទៃប្រើឧបករណ៏និតិវិធី(ទំរង់ការ) ឬ បច្ចេកទេសចាំបាច់ទៅតាម កន្លែង ៕
  • Good Leader always Analyze with All Human how they are ? what they need !
  • Must be Motivation them with positive-thinking !

No comments:

Post a Comment